پیانو

ساخت وبلاگ

سلام

امروز یکی از بهترین روزهای زندگیم بود، با اینکه سرما خورده ام، زیبا هستم

سرد بودن این حس را دارد که در جعبه ای قرار بگیری که هیچ کس با تو کاری ندارد و این برای من عالی است

با این حال مجبور شدم برم سر کار و رفتم پیش پسر خاله ام تا ازش سیم بکسل بخرم ولی بسته بود و برگشتم از سایت سفارش دادم و رفتم خونه درس خوندم و براتون نوشتم.

 

بخش 18


پیانو 30 پزشک و پرستار از وضعیت بیمار چیزی نگفتند و درب یکی پس از دیگری وارد اتاقی شد که «اتاق عمل» نام داشت. تمام وجودم می لرزید و بر من و این پیرمرد بیچاره طلب رحمت کردم. شرایط بدی بود و تمام خاطرات فوت پدر و مادرم مثل یک فیلم غمگین از جلوی چشمانم گذشت. اگر راهم را گم کنم نمی خواهم به زندگی ادامه دهم.


یگانه به امیر خبر داده بود و کمی بعد از ما رسید. هم غم و هم خشم در چهره اش دیده می شد. انگار از چیزی عصبانی بود. کنارش رفتم و با خونسردی گفتم: امیر اتفاقی افتاده؟ چرا گیچ شدی؟ در حالی که هنوز سرش را خم کرده بود و به کفش های واکس زده اش خیره شده بود، گفت: قبل از امروز اگر آقاجون می توانست اینطور باشد... سکوت کرده بود! _بگو امیر امروز دارم دیوونه میشم. امیر: مامانم اونجا بود خونه تو. خاله رفت خونه ما؟ اونی که گفت هیچوقت وارد خونه من نمیشه چی شد؟ این یعنی بدخلقی آقاجون ربطی به رفتن خاله داره؟ خدا رحمت کنه که آقاجون رو تنها گذاشتم.

پیانو 31 همه عصبانیتم رو به امیر ابراز کردم: خدا لعنتت کنه خونه ای که بهت داده دیگه ازش چی میخوای؟ خاله اونجا بود، نه؟ آیا می دانید انسان بودن یعنی چه؟ خاله چیزی به نام احترام به بابا و مامان هست؟ مادر شنید؟ گفتم و از رنج این پدر فداکار اشک ریختم.امیر به من نزدیک شد و گفت: صبح مادرم...


با تمام وجودم: خفه شو، برو بیرون، برو از اینجا. یگانه، طاها و چند پرستار با تعجب به ما نزدیک شدند. امیر ساکت شد و رفت. به دیوار تکیه دادم و لیز خوردم. یگانه بغلم کرد و مثل خواهر بوسید: خدایا ببخش، زیاد اذیتم نکن. سرم را روی زانوهام گذاشتم و بغلش کردم. دیگر پرستاری نبود اما طاها به نظر می رسید آنها را می کشد. آنقدر خسته و ناامید بودم که نمی توانستم از طاها به خاطر صبر و انسانیتش تشکر کنم. ذهنم به گوشه ای پرت شد و چشمانم به در اتاق عمل خیره شد... آیا این سرنوشت من باید باشد؟ آیا باید با ترس از گم شدن همیشه زندگی کنم؟


پیانو 32 ساعت ادامه داشت و هنوز پزشکان و پرستاران وارد اتاق عمل می شدند. از دور می دیدم که طاها با چند تماس تلفنی تمام وقت و جلساتش را لغو می کند و من عاشق مردانگی اش بودم.

یگانه پای من گریه می کرد و با وجود غمش به من دلداری می داد. می دانم آقاجون را هم مثل من دوست دارد و غمش از اعماق هویتش می آید. دکتر از اتاق عمل فریاد زد و مدام به همکارانش هشدار داد: «بیمار در حال مرگ است». تمام وجودم شنیده شد و دیگر نمی توانستم آن را روی گونه ام احساس کنم. طاقتم تمام شد و با تمام وجودم فریاد زدم: آقاجون. طنین صدای من در اتاق انتظار با صدای پرستار که می گفت: "دکتر مریض برگشت."

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 93 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 19:31

کنار پیانو نشستم لبخند کمرنگی روی لبانم نقش بست و در همان لحظه در حال رها شدن ... به دلیل سوزش دستم به آرامی چشمانم را باز کردم و به اطراف نگاه کردم تا وضعیتم را ببینم.سوزن چسبیده به سرم باعث سوختن دستم شد. من فقط می دانستم کجا هستم و احساس بزرگی بر من حاکم شد. وقتی حواس پرتی بدی ایجاد شد سریع از خواب بیدار شدم. یک دستم را روی سرم گذاشتم و کفش هایم را روی دست هایم گذاشتم. یگانه وارد شد و با دیدن جای من سریع به من نزدیک شد و گفت: صبح چیکار میکنی؟ باید تمام شود. من باید برم آقاجون، نمیتونم اینجا بمونم.

 

 

روش تهیه برنج ساده

ساختن یک گربه خوب می تواند کار ساده ای به نظر برسد. با این حال، اغلب اوقات متوجه می‌شویم که کت‌هایمان چسبناک، ترک خورده یا سفت هستند. چند تکنیک مهم و ساده وجود دارد که می توانید برای پختن برنج کیت به روشی طولانی، زیبا و خوشمزه دنبال کنید. برای تهیه کتا می توانید از انواع برنج ایرانی، پاکستانی، هندی یا ... استفاده کنید. اما اگر می خواهید طعم برنج را بچشید، برنج ایرانی را پیشنهاد می کنم.
روش تهیه برنج ساده
مرحله 1

مرحله اول شستن برنج است تا دانه ای شکل و نچسب و در نهایت سفید شود. دو سه دعوت کافی است. اگر برنجی که استفاده می کنید هندی است باید حدود 20 دقیقه و برای برنج ایرانی حدود 20 دقیقه خیس بخورد. برنج آسیب دیده را نباید سریع خیس کرد و باید بلافاصله پس از شستن پخته شود. در این فرآیند نیازی به افزودن نمک به آب نیست.
نکات:

برای خیس خوردن برنج آب داغ اضافه نکنید زیرا ممکن است هنگام پخت پف کند.

گام 2

مرحله دوم انتخاب گلدان مناسب است. باید ظرفی انتخاب کنید که فقط یک سوم برنج را پر کند، در غیر این صورت به دلیل بزرگی قابلمه گربه غرق می شود.

 

مرحله 3

مرحله سوم آبیاری مناسب برنج است.در این مرحله باید برنج شسته شده را طوری داخل قابلمه بریزید که کف همان قابلمه را بپوشاند. سپس انگشتان خود را روی برنج بگذارید و شروع به اضافه کردن آب کنید، آنقدر آب بریزید که به مچ پا برسد، این پول برنج ایرانی است. اگر از برنج استفاده می کنید باید یک و نیم پیمانه آب اضافه کنید اما باید بیشتر بجوشد.

مرحله 4

مرحله چهارم زمان اضافه کردن نمک و روغن است. قبل از قرار دادن قابلمه روی آتش حتما نمک بزنید زیرا دانه ها شکل خود را حفظ می کنند و خرد نمی شوند. فراموش نکنید روغن به چسبندگی دانه ها کمک می کند. مراقب باشید روغن زیاد باعث خشک شدن گربه شود.
نکات:

مقدار مناسب نمک برای دو فنجان برنج برابر با یک قاشق غذاخوری برنج قهوه ای است. به ازای هر فنجان برنج، نصف قاشق چایخوری روغن مایع یا جامد باید اضافه شود.

مرحله 5

در مرحله پنجم پخت کیت باید به اندازه مناسب قابلمه را روی شعله قرار دهید و حرارت را زیاد کنید تا بجوشد. حرارت را کم کنید (برخلاف جوشیدن) و تابه را در تابه بگذارید تا آب برنج تمام شود. وقتی آب برنج تمام شد، سوراخی روی آن ایجاد می شود و کمی آب در ته برنج باقی می ماند. حالا باید کتری را روی قابلمه بگذارید.
نکات:

برنج را در حال جوشیدن مخلوط نکنید زیرا برنج می چسبد. وقتی آب تمام شد، چند دانه را امتحان کنید، تا زمانی که دانه ها هنوز خشک هستند باید حدود یک فنجان آب جوش در قابلمه بریزید تا دوباره بجوشد.

مرحله 6

مرحله ششم پختن برنجی است که مشکل خاصی دارد. برای اینکه بخار بهتری داشته باشید، باید برنج را دور وسط قابلمه جمع کنید و با انتهای قاشق چند سوراخ روی آن ایجاد کنید تا تبخیر بیشتر شود.حرارت را کم کنید و قبل از هم زدن 20 دقیقه صبر کنید.

مرحله 7

مرحله آخر این است که کیک خوشمزه ای را که آماده کرده اید به خوبی درست کنید.
چرا برنج را برش بزنیم بهتر است؟

پختن برنج مواد مغذی آن را ذخیره می کند. در واقع، دور ریختن برنج باعث از بین رفتن ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین B می شود. مطالعات نشان داده است که گربه ها در هر 100 گرم حدود 170 کیلو کالری مصرف می کنند. علاوه بر این، برنج قرمز برای بیماران دیابتی انتخاب بهتری است. پس بهتر است برای حفظ سلامتی خود برنج را برش دهیم.


 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 19:30

طرز تهیه برنج زعفرانی

غذای واقعی ایرانی با برنج سرو می شود. برنج ایرانی و ارقام وارداتی آن طعم های متفاوتی دارد. هدف مشترک پخت برنج، طرز تهیه برنج زعفرانی برای همه مناسبت ها و جشن هاست. زعفران گرانترین ادویه دنیاست که در نقاط مختلف ایران می روید و بسیار معطر است. ایرانیان به مهمان نوازی معروف هستند و تهیه برنج زعفرانی، تهیه انواع دسر با این ادویه، طرز تهیه مرغ سوخاری زعفرانی و... یکی از شاهکارهای آشپزی ایرانی و اوج احترام به میهمانان در خانه. و یک رستوران برنج در انواع کته و آبکش تهیه می شود و پخت برنج زعفرانی در هر نوع روش خاص خود را دارد. برای وعده های غذایی حجیم خود با کمی خلاقیت می توانید خوشمزه ترین انواع برنج را دم کنید. توصیه می کنیم برای آموزش طرز تهیه برنج زعفرانی با ما همراه باشید.


تهیه برنج زعفرانی
انواع روش های پخت و طرز تهیه برنج زعفرانی

ایرانی ها در مراسم رسمی برنج را در آبکش می پزند. طرز پخت برنج کیت یکی از ساده ترین و کاربردی ترین چیزهایی است که ایرانی ها پیدا می کنند که در کنار سوپ های واقعی ایرانی خودنمایی می کند. کته پلویی غذای ساده ای است که به دلیل طعم بی نظیر و ذخیره ویتامین، غذای مخصوص مجالس محسوب می شود. کباب زعفرانی یکی از مصادیق بارز این ادعاست. طرز تهیه برنج زعفرانی چه آب پز و چه شسته و ایجاد انواع غذاها در زمینه آشپزی را بیاموزید. برای هر نوع پلویی که درست می کنید، یک سری رازهای آشپزی وجود دارد که با رعایت آنها، از شما یک آشپز حرفه ای می سازد.

ما در مورد ساخت آبجو به روش های مختلف صحبت خواهیم کرد. مطمئناً با مطالعه این موارد می توانید تغییری در دنیای آشپزی ایجاد کنید.وقتی با عشق به آشپزی نگاه کنید، هر روز یک میز رنگارنگ و خیره کننده خواهید داشت. ابتدا مروری بر تجهیزات مورد نیاز داریم.

 

مواد لازم پخت برنج زعفرانی

در تهیه برنج زعفرانی، حفظ کیفیت مواد اولیه بسیار مهم است. به عطر، طعم، شکل و اندازه برنج از محصولات مختلف موجود در بازار نگاه کنید و نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. مواد لازم برای تهیه برنج زعفرانی عبارتند از:

    مقدار زعفران مرغوب و درجه یک ایرانی که با یکی از روش های تهیه زعفران به محلولی خوش رنگ و معطر تبدیل شده است.
    برنج مرغوب با توجه به ذائقه مردم از نوع ایرانی یا خارجی برای هر نفر یک پیمانه.
    نمک در صورت نیاز؛
    روغن یا کره بهتر است، زیرا بوی بهتری دارد.
    اگر در حال تهیه تادیگ هستید به موادی مانند سیب زمینی، نان، برگ گشنیز و ... نیاز دارید.
    گلدان با اندازه متناسب با مقدار برنج؛

علاوه بر موارد ذکر شده برای تهیه برنج زعفرانی به زرشک، خلال بادام، خلال پسته، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و ... به عنوان چاشنی و دارچین نیاز است که می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید.

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:27

چند ایده مهم برای تهیه برنج زعفرانی

برای تهیه و پخت انواع برنج، اولین قدم شستن برنج است و مرحله اصلی را به خوبی بردارید. توصیه ای که در ادامه می خوانید دیدگاه یک سرآشپز حرفه ای است. پس بیایید با هم نگاهی به آن بیندازیم.

    اولین کار خرید برنج مناسب است. به خوبی می دانید که انواع برنج های ایرانی طعم و عطر شگفت انگیزی دارند.
    اگر آرد برنج خوب شسته نشود پلویی تیره رنگ خواهید داشت. در حین شستشو، سنگریزه ها و دانه های اضافی موجود در برنج را جدا کنید.
    آبی که برای پخت برنج استفاده می شود باید بدون نمک و بدون طعم باشد.اگر آب خوبی در منطقه خود ندارید، از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید.
    لازم است بدانید که برنج باید حداقل سه ساعت خیس بخورد. شستن برنج و پخت سریع کیفیت خوبی را منتقل نمی کند.
    در تهیه برنج زعفرانی بهتر است به جای روغن از کره استفاده کنید. طعم کره محلی در کنار زعفران شگفت انگیز است.

این نکات برای پخت انواع برنج و روش های مختلف پخت رایج است. با دانستن معنی دیگ به رموز آشپزی پی خواهید برد و شرایط بهتری برای پخت برنج زعفرانی ایجاد خواهید کرد.

 

روش مونتاژی تهیه آبجو برنج زعفرانی

در تمام جلسات، برنج در خشکشویی پخته می شود. در روش اول آب و نمک و یک قاشق چایخوری سرکه یا آبلیمو را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. برنج آسیاب شده را داخل آب بریزید و صبر کنید تا برنج خشک شود. در روش دوم به ازای هر فنجان برنج سه فنجان آب و کمی نمک در یک تابه بریزید و با حرارت زیاد حدود ده دقیقه بپزید. برای شفاف شدن برنج، یک قاشق غذاخوری سرکه یا آب لیمو را به آب در حال جوش اضافه کنید. برنج را چندین بار مخلوط کنید.

طرز تهیه برنج زعفرانی شسته شده به دو صورت انجام می شود. یک دانه را امتحان کنید، وقتی حرارت به دانه های برنج رسید و دانه ها پخت، آن ها را در آبکش برگردانید. قابلمه خالی را روی آتش بگذارید. اگر قصد دارید یک زعفران پلو تمیز داشته باشید، کره و محلول زعفران را در ظرفی مخلوط کنید و پس از قرار دادن کف تابه و آبکش کردن آبکش برنج، زعفران را روی کل برنج در ظرفی بریزید. برنج را از لبه ها تا مرکز قابلمه جمع کرده و گنبدی درست کنید. درب آن را با تزریق کننده بپوشانید. اجازه دهید برنج حدود 45 دقیقه خیس بخورد.


روش معمول تهیه برنج زعفرانی به صورت کیک

برنج را با آب و نمک روی آتش بگذارید.سطح آب باید یک تا یک انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. وقتی آب برنج تمام شد، روغن یا کره و زعفران تهیه شده از برنج را اضافه کنید. در اینجا طرز تهیه برنج زعفرانی خالص را آموزش می دهیم. ظرف را با یک درب محکم بپوشانید و حدود 30-40 دقیقه بپزید. اگر نمی‌خواهید همه برنج‌ها زعفرانی باشد بنابراین باید روی ظرف پخت را تزیین کنید، به سادگی برنج را جدا کرده و بعد از پخت، کمی با زعفران دم‌کرده و روغن داغ مخلوط کنید و روی برنج تزیین شود. منطقه برنج

برای پر کردن تزیین با برنج زعفرانی، بادام، پسته، زعفران و پرتقال را جداگانه تفت دهید و به زعفران پلو اضافه کنید. اگر به شیرینی جات علاقه دارید می توانید به جای توت از انگور بوداده استفاده کنید. طعم برنج زعفرانی با طعم انگور هماهنگی خاصی دارد.

 

انواع ادویه و دارچین مناسب برای پخت برنج زعفرانی

طرز تهیه برنج زعفرانی به صورت آبکش یا آبکش نیاز به دیگ مناسب دارد. اگر ته تابه را دوست دارید باید زعفران و کره را با برنج و کف تابه را با آن مخلوط کنید. سپس برنج باقی مانده را با کمی آب و روغن بریزید و بگذارید خیس بخورد. اگر برنج زعفرانی را با مواد غذایی دیگر مانند سیب زمینی، نان یا سبزیجات دیگر دوست دارید، بهتر است بعد از سفت شدن ظرف، یک قاشق غذاخوری محلول زعفران اضافه کنید و سپس بقیه برنج را بریزید. در این صورت زعفران به پلوپز طعم می دهد.

 

قوانین و نکات مهم در مورد طرز تهیه برنج زعفرانی

اگر تا به حال طعم و طرز طبخ برنج ایرانی را در مراسمات، زیارت ها، اعیاد و یا حتی عروسی های محرم چشیده باشید، قبول دارید که طعم بی نظیری را برای مدتی در ذهن شما باقی می گذارد.آیا از رازهای تهیه برنج و قوانین آشپزی در این زمینه اطلاع دارید؟

 

نوع قابلمه و نوع حرارت

البته نوع قابلمه و نوع قابلمه طعم متفاوتی در تهیه برنج زعفرانی ایجاد می کند. پخت و پز با پلوپز مانند پختن برنج در مایکروویو نیست، و من مطمئن هستم که شما هم قبول دارید که پختن روی چوب ما را به یاد خاطرات قدیمی می اندازد که نمی توانیم در دوره جدید وارد آن شویم. یکی دیگر از جنبه های طعم برنج زعفرانی، انتخاب دیگ مناسب است. انواع قابلمه پیرکس، آهنی، استیل، اسپریت، تفلون و مینا را می شناسید. پختن برنج زعفرانی در قابلمه مسی عطر و طعم خاص خود را دارد. پس در تهیه زعفرانی پلو، انواع موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید.

در گذشته اگرچه در پخت و پز مشکلاتی وجود داشت، اما طعم آن خوب بود و سالم بود. اکنون قابلمه های تفلون در حین کار راحتی وصف ناپذیری دارند. اما قبول کنید که طعم زعفرانی پلو با ارواح و قابلمه برنجی چیز دیگری است. بنابراین اولین قدم در پخت برنج زعفرانی، انتخاب ظروف مناسب پخت و پز است.

برنج زعفرانی در قابلمه مسی عطر و طعم خاص خود را دارد

آخرین کلمه

نتیجه مهمی که از مطالب ذکر شده در مقاله به دست می آید این است که در تهیه برنج زعفرانی، خرید زعفران مرغوب و تهیه برنج مرغوب دو اصل مهم محصول برای طبخ است. کیفیت برنج وارداتی قابل مقایسه با برنج مرغوب ایرانی نیست. اگر می خواهید بوی زعفران پلو خانه شما را پر از بوی بهشت ​​کند، انتخاب و تهیه نوع برنج نیز بسیار مهم است. انتخاب و خرید زعفران درجه یک و درجه یک نیز بر کیفیت غذا تاثیر می گذارد. زعفران اصل دوباره قابل شناسایی نیست. پس برای خرید این طلای قرمز به مراکز خرید تخصصی سر بزنید و از راهنمایی های کارشناسان بهره ببرید.با عشق بپزید و با تهیه اولین مواد، سلامتی را به اعضای خانواده هدیه دهید. زاغوفران خاصیت گرم و خشک دارد و در پیشگیری از انواع بیماری ها و ناراحتی های جسمی بسیار موثر است. برای بهبود سلامت خود، به طور منظم ادویه زعفران خالص را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 98 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:27

سلام امروز برای من روز خوبی بود!!

صبح با انرژی عجیبی از خواب بیدار شدم و تمام روز احساس خوبی داشتم.

بعدازظهر از ساعت 6 تا همون شب فقط پیانو زدم، ساعت 12 با دوستم رفتیم بیرون، خیلی خوب بود، کل شهر را گشتم و شب که داشتیم شتاب می گرفتیم، وارد ترافیک شدیم. . اون موقع رفتیم جوب. ما نتوانستیم صدای ماشین را بگیریم. با یک یدک کش برخورد کردیم اما وقتی خواستم ماشین را پیاده کنم سیم بکسل پاره شد. اون موقع شب هیچ جا باز نبود تو نت سرچ کردم یه سایت خوب پیدا کردم نیم ساعت بعد گفتیم کابل یدک رو داشتیم!

 

قسمت 19

پیانو 27 هر چقدر هم که سخت بود، شب را پشت سر گذاشتیم، اما احساس کردم آقاجون از مشکلی ناراحت است و نمی‌خواهد من از آن باخبر شوم. صبح برای اینکه جثه کوچکم را پنهان کنم یونیفرم و کفش پاشنه بلندم را پوشیدم. قرص ها را به او دادم و از او خداحافظی کردم. تصمیم گرفتیم تا روز افتتاحیه با بچه ها کار کنیم تا هماهنگی های لازم انجام شود. وقتی به رستوران رسیدم با همه احوالپرسی کردم. بچه های خوبی بودند و با هم می توانستیم یک گروه دوستانه تشکیل دهیم. من در مورد ایده خود به آنها گفتم و اکثر آنها موافقت کردند. _بچه ها میخوایم فول موزیک بزنیم. منظورم از کامل این است که ما یک گروه گیتار و یک گروه پیانو داریم و چند نفر را برای اجرای زنده آماده می کنیم. همانطور که رستوران سنتی است باید موسیقی سنتی هم داشته باشیم. موسیقی من شعر می گویم و آماده می شوم و کسانی را که صدایشان هماهنگ تر است را برای اجرا انتخاب می کنیم. موافقید؟ همه کف می زنند و برخی از جوانان سوت می زنند. لبخندی زدم و برگشتم و به یگانه نگاه کردم، وقتی طاها رو جلوی چشمم دیدم تا جایی که ریشه کرده بود.از ترس دستم را دراز کردم و چادرم را محکم گرفتم. با دیدن صورت رنگ پریده ام با وحشت گفت: ببخشید نمی خواستم شما را بترسونم خیلی خجالت می کشم. آب دهانم را قورت دادم و سعی کردم با نفس عمیقی خودم را کنترل کنم. اشکالی ندارد، من کمی خجالتی هستم. ملحی لبخندی زد که خیلی به چهره اش می آید. کمی ناراحت تر از روزهای قبل به نظر می رسید.


از ظاهرش فهمیدم همیشه با کت و شلوار جلوی کارمندانش ظاهر می شد اما امروز کاملا اسپرت بود. گوشیم زنگ خورد آقاجون بود! او هرگز در این ساعت از روز با من تماس نگرفت! جواب دادم: آقا جان؟ طوری با تلفن صحبت می کرد که من گیج شدم. آقاجون: س... ساپده... من... و بوق زدن مداوم... از ترس و استرس چند بار شماره اش را گرفتم، جواب نداد. همه افکار بد و منفی سرازیر شدند و من با حالتی گیج به برند لباس طاها نگاه کردم.

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:17

آنقدر بد بود که حتی نمی توانستم صداهای اطرافم را بشنوم و فقط می توانستم حرکت لب های طاها را ببینم که می خواست چیزی به من بگوید. با سیلی که یگانه بهم زد به خودم اومدم و با ترسی که پر از اشک و ترس شده بود گفتم: یگانه آقاجون... کف اتاق نشستم و نمیدونستم چیکار کنم. . یگانه وحشت زده و ترسیده گفت: آقاجون چی شده، بریم کنار رودخانه ببینیم چه بلایی سرت اومده.

 

پیانو 99 آنقدر مریض بودم که حتی صداهای اطرافم را نمی شنیدم و فقط حرکت لب های طاها را می دیدم که می خواست چیزی به من بگوید. با سیلی که یگانه بهم زد به خودم اومدم و با ترسی که پر از اشک و ترس شده بود گفتم: یگانه آقاجون... کف اتاق نشستم و نمیدونستم چیکار کنم. . یگانه وحشت زده و ترسیده گفت: آقاجون چی شده، بریم کنار رودخانه ببینیم چه بلایی سرت اومده.خواص زعفران


زعفران گیاهی پیازدار است که به عنوان چاشنی و رنگ خوراکی استفاده می شود. زعفران ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل خواص بالایی دارد. البته توجه داشته باشید که امروزه رنگزای زعفران زیادی وارد بازار شده است که فقط تعداد کمی مجوز بهداشتی دارند و بهتر است در مواقعی که دسترسی به زعفران محدود است از این نوع محصول استفاده شود. به طور کلی زعفران دارای خواص زیر است:

- کلسترول و چربی خون را کاهش می دهد.

- آرام بخش

- پیش غذا

- تقویت کننده حافظه

- پیشگیری از بیماری قلبی

- درمان کننده بیماری های چشم و پوست، رفع نفخ، درد معده و کم خونی است.

- به هضم غذا کمک می کند

- ضد افسردگی

- جلوگیری از پیشرفت بیماری چشم و جلوگیری از کم بینایی در بزرگسالان.

- ضد سرطان

اینها تنها بخشی از خواص زعفران است که می توانید برای تهیه برنج زعفرانی از آن استفاده کنید.


طرز تهیه برنج زعفرانی


برنج زعفرانی را می توانید در دو مقیاس تهیه کنید:


- بیشتر خانم ها برای تزیین برنج سفید از برنج زعفرانی استفاده می کنند و بیشتر در آش و برنج با مرغ و زرشک استفاده می شود.

- در برخی مناطق برنج قهوه ای را زعفرانیه می کنند که به آن برنج قهوه ای با زعفران می گویند.


اما طرز تهیه برنج زعفرانی


- از زعفران می توان در تهیه پلو یا کته ساده و در تهیه برنج آبکشی استفاده کرد. روش اول این است که قصد دارید برنج قهوه ای را با زعفران بپزید.

- ابتدا برنج را به تعداد فنجان ها با آب گرم بشویید و نمک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و بگذارید برنج 2 الی 3 ساعت در آب بماند. سطح آب باید 1 تا 2 بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

- دو سوم آب را در قابلمه دیگری بریزید و روی آتش بگذارید تا بجوشد.بعد از اینکه به جوش آمد، برنج خیس شده را داخل آن می ریزید.

- بعد از حدود ده دقیقه که برنج خوب در آب پخت و آب برنج تبخیر شد، یعنی آب کمی باقی ماند و برنج نرم شد، آن را آبکش کنید.

در اینجا چند تفاوت در تهیه پلو زعفرانی پلو و برنج آبکشی وجود دارد.

– اگر قصد دارید پلو درست کنید نیازی به آبکشی نیست. بعد از تمام شدن آب و قبل از مصرف جوشانده زعفران را دم کرده و روی سطح برنج بریزید. روش دم کردن زعفران به این صورت است که مقداری از زعفران آسیاب شده را در آبجو ریخته و سپس نعلبکی را روی لیوان قرار دهید تا دم بکشد.

- اگر قصد دارید برنج آبکش شده تهیه کنید، پس از آبکش کردن برنج، زعفران آماده شده را روی برنج بریزید. توجه داشته باشید که زعفران باید بعد از آبکشی اضافه شود. زیرا اگر در حین آبکشی آن را اضافه کنید، تمام مواد زعفران همراه با آب از بین می رود.

- بعد از اینکه برنج را آبکشی کردید و دوباره داخل قابلمه گذاشتید، البته بهتر است ته قابلمه را با روغن چرب کنید و برای ته دیگ از سیب زمینی و نان استفاده کنید، زعفران آماده شده را به همراه چاشنی های دیگر اضافه کنید. و اجازه دهید برنج کاملا بپزد.

– اگر قصد تهیه برنج زعفرانی کامل را ندارید و هدفتان تزیین سطح آن است، زعفران را به همراه آب جوش و روغن داغ اضافه کنید و پس از مدتی کمی از برنج سفیدی که قبلا آماده کرده بودید، اضافه کنید. من خوبم. سپس می توانید از این برنج برای تزئین سطح بالایی استفاده کنید.
.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 21:17

با سلام و خسته نباشید به همه کسانی که وبلاگ من را می خوانند

امروز روز خیلی خوبی بود و در عین حال عادی مثل روزهای قبل اما آرامش بخش!

امروز پیانویم رو کاملا تمیز کردم و به سرویس این سایت فرستادم و بعد رفتم بیرون و برای ناهار مقداری مواد خریدم و باهاشون یه لوبیا پلو خوشمزه درست کردم و بعدش رو تختم خوابیدم و داخل  سایت ها گشتم مخصوصا اون سایت چوبی واقعا کاراشون زیباس .

 


قسمت 14

کمی بیشتر موندم و بعد از دادن لباس به یگانه گفتم: یگانه اگه الان برم آقای رستگار چیزی نمیگی؟ یگانه:حالا که خودش نیست امروز کاری نداری نه عزیز برو باهاش ​​هماهنگ میکنم.

_باشه نگران نباش افتتاح این رستوران کیه؟ یگانه: نمی دونم، چه خوب که گفتی ازش می پرسم. از او خداحافظی کردم و به داروخانه رفتم. از داروخانه راهی خانیمان نشد و بقیه راه را پیاده رفتم. به خانه که رسیدم با آقاجون احوالپرسی کردم و با اشتیاق از اتفاقات چند روز گذشته برایش تعریف کردم. پیانو 26 آن پیرمرد بیچاره که با حرف های من روبرو شد فقط لبخند زد و حرف من را تایید کرد.

سرم را خاراندم و گفتم: به نظر شما مشکل آقایان چیست؟ آنها امروز بسیار ناراحت هستند. آقاجون: هر چی هست امیدوارم حل بشه دخترم، انگار مرد خاصی است. بعد با لبای جمع شده اومد و بهم چشمکی زد. منظورش را فهمیدم و به اسمش اعتراض کردم: آقاجون.

دستانش را به نشانه تسلیم بالا آورد و نوک بینی ام را زد. با هم غذا درست کردیم و خوردیم. آقاجون برای استراحت به اتاقش رفت و من هم همینطور. به سقف نگاه کردم و به طاها فکر کردم.

با استایل مردانه‌اش، عطرش که وقتی از کنارت رد می‌شد، بینی و ریه‌هایت را می‌پوشاند.به موهای سفید یک طرف شقیقه اش فکر کردم که چقدر با شکوه به نظر می رسد. چند سالش بود چهره مغروری داشت اما می دانست کجا و برای چه کسی از آن استفاده کند. در یک کلام می توانم بگویم که این مرد خاص است. طاها یک ناجی خاص است. سرم را از این طرف به آن طرف چرخاندم تا دیگر به او و رفتارش فکر نکنم.

طلوع زندگی شما کجا رفته است؟ شما فقط کارمند او هستید، فقط یک کارمند.

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 3:52

تا جایی که می توانستیم شب را پشت سر گذاشتیم، اما احساس کردم آقاجون از چیزی ناراحت است و نمی خواهد من بدانم. صبح برای اینکه جثه کوچکم را پنهان کنم یونیفرم و کفش پاشنه بلندم را پوشیدم. قرص ها را به او دادم و از او خداحافظی کردم. قرار شد تا روز افتتاحیه (پیانو) با بچه ها کار کنیم تا هماهنگی های لازم انجام شود. وقتی به رستوران رسیدم با همه احوالپرسی کردم. بچه های خوبی بودند و با هم می توانستیم یک گروه دوستانه تشکیل دهیم. من در مورد ایده خود به آنها گفتم و اکثر آنها موافقت کردند.

_بچه ها میخوایم فول موزیک بزنیم. منظورم از کامل این است که ما یک گروه گیتار و یک گروه پیانو داریم و چند نفر را برای اجرای زنده آماده می کنیم. همانطور که رستوران سنتی است باید موسیقی سنتی هم داشته باشیم. موسیقی

من شعر می گویم و خودم را آماده می کنم و کسانی را که صدایشان هماهنگ تر است را برای اجرا انتخاب می کنیم. موافقید؟ همه کف می زنند و برخی از جوانان سوت می زنند. لبخندی زدم و برگشتم و به یگانه نگاه کردم، وقتی طاها رو جلوی چشمم دیدم تا جایی که ریشه کرده بود. از ترس دستم را دراز کردم و چادرم را محکم گرفتم. با دیدن صورت رنگ پریده ام با وحشت گفت: ببخشید نمی خواستم شما را بترسونم خیلی خجالت می کشم.

آب دهانم را قورت دادم و سعی کردم با نفس عمیقی خودم را کنترل کنم.اشکالی ندارد، من کمی خجالتی هستم. ملحی لبخندی زد که خیلی به چهره اش می آید. کمی ناراحت تر از روزهای قبل به نظر می رسید.

 

 

مواد لازم برای 4 نفر
3 فنجان لوبیا سبز
4 فنجان برنج
300 گرم گوشت چرخ کرده
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
1 عدد پیاز
2 عدد گوجه فرنگی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن کافی
طرز تهیه لوبیا پلو


مرحله اول

برای تهیه یک لوبیا سبز پلو خوشمزه و شیک ابتدا لوبیا سبز را تمیز کرده و می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس لوبیاها را روی تخته آشپزخانه خرد کرده و رزرو می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیر را پوست گرفته و بشویید و روی تخته آشپزخانه ریز خرد کنید. سپس یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.


سطح سوم

سپس پیاز را در تابه ریخته و تفت می دهیم تا سبک شود و سیر را اضافه کرده و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا کمی عسل بریزد سپس گوجه ها را شسته و روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم.

 

مرحله چهارم

بعد از اینکه پیاز و سیر نرم شدند گوشت چرخ کرده را به آنها اضافه می کنیم و مدام تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند سپس گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه می کنیم حالا سس را خوب مخلوط می کنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله به همین ترتیب تفت می دهیم تا آب گوشت و گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود، سپس حبوبات خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند، کمی روغن داخل شیر در حال جوش می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. آتش


مرحله ششم

سپس رب گوجه فرنگی را داخل شیر در حال جوش بریزید و مدام تفت دهید تا روغن سرخ شود و بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و سپس شیر در حال جوش را از روی حرارت بردارید و رب گوجه فرنگی را به مواد پخت اضافه کنید. انجام دادن.مرحله هفتم

سپس مواد را خوب تفت دهید و تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا باقالی پلو خنک شود. سپس نصف آب را در قابلمه مناسبی ریخته و مقدار کمی نمک اضافه می کنیم.


مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانید کمی زردچوبه نیز در آب بریزید تا پلو زرد شود و در پایان پخت، پلو خوش رنگ تری داشته باشید. در قابلمه را ببندید و روی حرارت قرار دهید تا آب زودتر بجوشد.


مرحله نهم

در این مرحله برنج را خوب شسته و آب آن را خالی می کنیم و وقتی آب جوش آمد برنج را در قابلمه می گذاریم و حدود 6-7 دقیقه صبر می کنیم سپس یک دانه برنج را بین دندان هایمان می چشیم. .

 

مرحله دهم

اگر اطراف برنج کاملا نرم و وسط آن سفت بود بهترین زمان برای آبکش کردن برنج است، برنج را آبکش می کنیم و ته دیگ مورد نظر روغن می ریزیم تا لوبیا و پلو بپزد و در صورت تمایل پوست می گیریم. آی تی. نان یا سیب زمینی و بشوییم


مرحله یازدهم

سپس دایره ای در می آوریم و کف قابلمه را می پوشانیم تا ته قابلمه را هم داشته باشیم، ته قابلمه 1 یا 2 قاشق برنج می ریزیم و کمی از سس پلو می ریزیم و دوباره یک عدد می ریزیم. کمی برنج و کمی سس لوبیا روی آن.


مرحله دوازدهم

به همین ترتیب سس لوبیا و برنج را لایه لایه می کنیم تا سس باقلا و برنج تمام شود، در قابلمه را می بندیم و روی حرارت می گذاریم، ابتدا حرارت را به مدت 3 تا 5 دقیقه زیاد می کنیم تا بخار آن خارج شود. داخل قابلمه را بپیچید و بعد شعله را خیلی نرم می کنیم تا به مرور زمان باقالی ها بپزند.


مرحله سیزدهم

بعد از پخت کامل لوبیا پلو با کفگیر آرام برنج و سس لوبیا را داخل قابلمه هم بزنید تا سس کاملا با پلو مخلوط شود.نکاتی در مورد طرز تهیه لوبیا پلو


طرز تهیه لوبیا پلو بدون گوشت

اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را بدون گوشت درست کنید، کافیست مراحل پخت و گوشت را از دستور حذف کنید. توصیه می شود اگر غذای گیاهخواران را تهیه می کنید، گوشت را با قارچ جایگزین کنید تا باقالی پلو خوش طعم تری داشته باشید.
 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 27 تير 1401 ساعت: 3:52

سلام و خسته نباشید امروز حرف خاصی برای گفتن ندارم اما میتونم بگم به پیانو افتخار میکنم که علیرغم همه چیز ازش استفاده کردم تا خوب بمونه بهش جایزه دادم و چیزای چوبی جالبی بهش دادم برای لذت بردن

 

بخش 14


برگشتم و به یکی نگاه کردم! اینجا چیکار میکنه!؟ طاها که از فریادهای یگانه خسته شده بود با احتیاط گفت: یاگاهم اینجا خونه عمه تو نیست چند بار بهت گفتم: اطاعت کن؟ من کمی گیج بودم؛ چند بار اینجا بوده یگانه شوکه شده بود و می گفت خب نمی خواهی الان رئیس بازی باشی. آیا طاها رئیس بازی را لغو می کند؟ نمی دانم. پیانو 24 باز شد و جلوی همه تیم که اکثرا مرد بودند فریاد زد وای سپیده جانم خوش اومدی. آهسته قدم برداشتم و کنار یگانه ایستادم: یگانه راستشو بگو ببین چیکار کردی؟ روز اول ناراحت شدم و رفتم. من از تو انتظار بیشتری داشتم می خواست دوباره جیغ بزند و این بار به پهلویش دست زدم تا جلوی دهانش را بگیرم. طاها به چهره خندان و راضی من و چهره همون نگاه کرد. انگار به آن سکوت یکباره راضی بود. طاها: خانم نجم مدیر ستاد است. و به من نگاه کرد


پس خیلی وقته کار میکنه! در حالی که مشغول صحبت با نوازندگان بودم، زیر چشمانم متوجه شدم یگانه و طاها به طور جدی صحبت می کنند. یعنی چی شده؟طا ازش سوال میکنه؟به خاطر کاری که کرده؟ولی انگار یگانه جدی باهاش ​​حرف نمیزد. این یکی از معدود لحظاتی است که آنها را بالغ می کند، بنابراین در مورد چیز مهمی صحبت می کنند. از سرسختی و کنجکاوی دست کشیدم و افکارم را با نوازندگان در میان گذاشتم.همه آنها لبخندهای رضایت بخشی داشتند و من از این بابت بسیار خوشحال شدم. کمی بعد طاها با عجله رفت و ناظر تنها روی صندلی نشست. نزد او رفتم و پرسیدم: اتفاقی افتاده؟ یگانه: مطمئن نیستم چیزی در حال رخ دادن است. پیانو 25 من نگران شدم: این به چه معناست؟ لبخندی زد و گفت: نگران نباش طاها حلش میکنه. چقدر منتظرند؟ آیا فکر می کردند او یک قهرمان تاریخ است؟ با تمام وجود، او هنوز انسان است. آیا درست است که همه چیز را به او بسپاریم؟ طاقت داری؟این چه رازی است که طاها را به بیراهه کشانده است؟پس مکالمات مخفیانه او در تلفن و نامه هایش باید ربطی به این گفتگوی ناشناخته داشته باشد...با هم غذا درست کردیم و خوردیم. آقاجون برای استراحت به اتاقش رفت و من هم همینطور. به سقف نگاه کردم و به طاها فکر کردم. با استایل مردانه اش، وقتی از کنارت می گذشت، عود بینی و ریه هایت را پر می کرد. به موهای سفید کنار شقیقه اش فکر کردم، اما او خیلی زیبا بود. چند سالشه او چهره مغروری داشت، اما می دانست کجا و برای چه کسی از آن استفاده کند. در یک کلام می توانم بگویم که این مرد بی نظیر است. طاها یک ناجی شخصی است. سرم را به این طرف و آن طرف چرخاندم تا دیگر به او و رفتارش فکر نکنم. زندگی شما از کجا شروع شد؟ تو فقط یک کارمند هستی، فقط یک کارمند... پیانو 27 هر چقدر هم که سخت بود شب را گذراندیم، اما فهمیدم که چیزی آغاجون را آزار می دهد و او نمی خواست آن را بداند. صبح یونیفرم و کفش پاشنه بلند پوشیدم تا شورتم را پنهان کنم. قرص را به او دادم و از او خداحافظی کردم. تصمیم گرفتیم تا روز افتتاحیه با بچه ها کار کنیم تا نیازها را برطرف کنیم. وقتی به رستوران رسیدم همه به من سلام کردند. بچه های خوبی بودند و توانستیم یک گروه دوستانه تشکیل دهیم. من نظرم را به آنها گفتم و اکثر آنها قبول کردند. _دخترا میخوایم موزیک کامل بسازیم.

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 155 تاريخ : جمعه 24 تير 1401 ساعت: 23:29

منظور من از کامل داشتن یک گروه گیتار و پیانو و آماده کردن چند نفر برای یک برنامه زنده است. چون رستوران سنتی است، باید موسیقی سنتی داشته باشیم. آهنگی را انتخاب کنید که حاوی آهنگ های بیشتری باشد. موافقید؟ همه دست می زنند و چند پسر سوت می زنند. لبخندی زدم و برگشتم و به یگانه نگاه کردم، وقتی طاها رو جلوی خودم دیدم روی نقطه میخکوب شدم.از ترس دراز کردم و محکم به چادرم چسبیدم. با دیدن صورت رنگ پریده ام با عصبانیت گفت: ببخشید نمی خواستم بترسونمت ولی واقعا خجالت می کشم. آب دهانم را قورت دادم و با نفس عمیق سعی کردم خودم را کنترل کنم. مهم نیست که من کمی خجالتی هستم. ملحی لبخندی زد که کاملا با چهره اش مطابقت داشت. نسبت به روز قبل کمی عصبانی به نظر می رسید. پیانو 28 من آن را در صورتش گرفتم، او با لباسش جلوی کارکنانش ظاهر شد، اما امروز یک ورزش کامل است.

گوشیم زنگ خورد آقاجون آیو! اون موقع هیچوقت بهم زنگ نزد! من پاسخ دادم: جناب پروردگار؟ داشت با تلفن صحبت می کرد و من گیج شدم. آقاجون : ف ... ساپده ... من ... و صدای بیپ همیشگی ... از ترس و استرس چند بار با شماره اش تماس گرفتم جواب نداد . همه ی افکار بد و افکار بد سرازیر شدند و من همدیگر را تعقیب کردم و به برند لباس طاها نگاه کردم...

 


آش قیمه به روش ها و مواد مختلفی از جمله قیمه با آرد، آش قیمه و ... طبخ می شود.

خورش قیمه به خانواده وسیعی اطلاق می شود که از گوشت چرخ کرده استفاده می شود، مانند: قیمه، قیمه بادمجان، قیمه سیب زمینی، قیمه سیب، قیمه مرغ، قیمه کدو، قیمه نخود، قیمه رشتی، قیمه نثار که مربوط به شهرهای مختلف است. و فرهنگ غذایی سوپ قیمه دارای خواص زیادی از جمله دو نوع سبزیجات و پروتئین حیوانی است و حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین های B، A، E، C، امگا 3، سلنیوم، فیبر، پتاسیم است. در قسمت آشپزی سایت سلام دنیا قصد داریم طرز تهیه آش قیسی را به شما آموزش دهیم.


 


مواد لازم برای سوپ قیسی
لپه 1 فنجان
2 فنجان گوشت کبابی
1 عدد پیاز بزرگ
2 عدد لیمو عمانی
3 قاشق چایخوری اضافه کنید
زعفران غلیظ 3 قاشق غذاخوری
غذای سرخ شده با مقدار لازم سیب زمینی
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر هل و روغن در صورت نیاز
1 عدد دارچین
دستور پخت کلم آسیاب شده
1
طرز تهیه سوپ قیسی خوشمزه

10 ساعت قبل از پختن سوپ، خمیر را بشویید و در آب خیس کنید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید.2
مرحله دوم در پخت قیمه

پیازهای خرد شده را در قابلمه مناسبی بریزید و در روغن سرخ کنید و وقتی طلایی شد گوشت را با دارچین و زردچوبه و فلفل بریزید و اجازه دهید رنگ گوشت تغییر کند. سپس خمیر را اضافه کرده و ورز دهید و چند دقیقه تفت دهید. آب پخته شده را روی گوشت بریزید و اجازه دهید تا گوشت و خمیر کاملا بپزند.

مرحله سوم در پخت قیم مجلسی

در این فرآیند وقتی گوشت و خمیر پخته شد، آب لیمو عمانی، زعفران، پودر هل را اضافه کرده و به سوپ زمان دهید تا آب آن کم شود و داخل روغن بریزد. این آش را با چلوی ایرانی و سالاد شیرازی میل کنید.


نکات و ترفندهای مهم در طرز تهیه آش قیمه مجلسی

    توجه داشته باشید که حتما باید از چوب دارچین در این سوپ استفاده کنید. اگر نداشتید در مرحله آخر پودر داچین را اضافه کنید تا رنگ سوپ تغییر نکند.
    گوشت ایده آل برای این سوپ قیسی، گوشت ران است.
    اگر خمیر برای هضم مناسب نیست و هوس گوشت دارید، بهتر است خمیر را بپزید و آب آن را بردارید و بعد از پختن گوشت آن را داخل سوپ بریزید.
    به جای سیب زمینی سرخ کرده از چیپس استفاده نکنید.
    در ابتدای عمل لیموهای عمانی را با چاقو سوراخ کرده و با آب جوش بریزید تا تلخی آن گرفته شود.
    اگر می خواهید رژیم گیاهخواری داشته باشید، بهتر است قارچ دکمه ای را جایگزین گوشت یا مرغ کنید و طعم بی نظیری را امتحان کنید.

من می خواهم سایت برنجی که خریدم را به شما نشان دهم.
 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 142 تاريخ : جمعه 24 تير 1401 ساعت: 23:28

سلام امروز 24 جولای من فعال ترین فرد هستم!

صبح که از خواب بیدار شدم، رفتم سراغ اعتیاد، پیانویم، و خیلی نواختم، اما متوجه شدم که یک دکمه مشکل دارد، نمی‌دانم کجاست، بنابراین جستجو کردم. در گوگل و یک وب سایت پیدا کرد. من به سرعت با آنها تماس گرفتم و در عرض چند ثانیه به خانه رسیدم. وقتی داشتم می رفتم و پیانو را برمی داشتم، نشستم تا کتابت را بنویسم و ​​بعد ناهار خوردم که آخر شب بود. وقتی پیانو آوردند خیلی خوشحال شدم. وقتی ساعت 12 به رختخواب رفتم خیلی خوشحال شدم. و در اخر زمانی که میخواستم به خواب بروم داخل سایت آریناچوب هم یک گشتی زدم و بعدش به ارامی خوابیدم .

 


 بخش 11

یگانه را به آرامش دعوت کردم و از امیر خواستم ساکت باشد. امیر و آقاجون شروع به صحبت کردند و فقط سرشان روی تلفن بود اما هیچکس نمی دید چه چیزی را لمس می کنند! ذهنم پر شد و رفتم پیش طاها، طاها نجات دهنده بود. پیانو 21 یک مرد خوش پوش و بسیار سنگین است که یکی از آرزوهای هر دختری است. او صدایی جذاب و ظاهری منحصربفرد داشت که در اولین ملاقات مدت زیادی در ذهن شما باقی خواهد ماند. باید دید اگر آنطوری است که من فکر می کنم یا مثل خیلی های دیگر قیافه فریبنده ای دارد باید دید ... امیر لحظه ای مکث کرد و تصمیم گرفت برود. من باهاش ​​دم در بودم که دیگه با هم درگیر نشیم. ایر و یگانه با هم رفتند و منم دنبالشون. آقاجون خیلی خسته بود بعد از شام خوابش برد. من هم دل و دماغی نداشتم که به تنهایی غذا بخورم. تیزرمو گذاشتم روی بالش عمیق خوابم برد... طبق معمول صبح از خواب بیدار شدم و بعد برای آقاجون صبحانه آماده کردم و برای اولین روز کاری آماده شدم. به خودم نگاه کردم که اندامی دخترانه و چهره ای ظریف و شرقی دارم. هم زیبا و هم زشت، وسط. آقاجون رو بیدار کردم و تصمیم گرفتم برم. به خاطر هیجان و ذوقم نتوانستم لبخند نزنم. وارد شرکت شدم و با اجازه منشی وارد اتاق آقای رستگار شدم.پیشنهاد نشستن داد و بدون معطلی گفت: سلام الان میریم رستوران تا اول با محیط آشنا بشی. _سالم چشمام آماده.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 81 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 4:00

سرش را تکان می دهد و یک نفر را صدا می کند و دستورات لازم را می دهد. او بلند می شود و من دنبالش می روم. جلوی شرکت ایستاد و من کمی جلو رفتم تا کنارش بایستم. از روی شانه ام نگاه کردم و او حتی با کفش های پاشنه بلند هم اندازه یک پسر 10 ساله جلویش بودم! پیانو 22 برگشت و نظرم را جلب کرد. طاها: چیزی شده خانم میرزایی؟ عصبانی بودم و به حرف هایی که از دهنم در می آمد توجه نکردم، گفتم: نه، نگرانم، با تو برویم یا با تو برویم؟ مت یک لحظه به من نگاه کرد و متوجه شدم دارم چه کار می کنم. وای سپیده چی گفتی لبم را گاز گرفتم و با خجالت سرم را پایین انداختم. صدای خنده اش را شنیدم...طاها: البته شما عاشق محیط زیست و این پیانو هستید، نقش شما نوآوری در پروژه های جدید در زمینه موسیقی این رستوران است و همچنین مسئولیت آموزش و نظارت را بر عهده دارید. حقوق شما از سه میلیون شروع می شود. و با کسب تجربه، فقط بدتر می شود. مقداری که گفت را که گفتم چشمانم را گرد کردم و در ذهنم صفر شمردم.

این یک معجزه است، ممکن است برای خیلی ها پول کمی باشد، اما برای من و این وضعیت منحصر به فرد است. _نه همه چی قابل درکه. با صدای جیغ یک دختر سریع برگشتم اما...

 

 


طرز تهیه سوپ سبزیجات


مواد لازم برای 4 نفر
مواد لازم برای سوپ سبزیجات

    1 عدد پیاز بزرگ
    3 عدد لیمو عمانی
    200 گرم لوبیا قرمز
    اسانس کافی
    500 گرم سبزیجات سرخ شده
    گوشت آب پز 400 گرم
    نمک، فلفل سیاه و گوجه فرنگی کافی است

روش ساخت

طرز تهیه سوپ سبزیجات
مرحله اول: آماده سازی لوبیا

برای جلوگیری از نفخ بعد از خوردن لوبیا سبز و راحت تر پختن لوبیا، لوبیا قرمز را از شب قبل در ظرفی خیس کنید و در صورت امکان دو یا سه بار آب آن را عوض کنید. پختن لوبیا علاوه بر کاهش تورم لوبیا قرمز آسانتر و سریعتر است.

مرحله دوم: پیاز و گوشت را آب دهید

وقتی شروع به پخت کردید، ابتدا پیازها را رنده کنید و ریز خرد کنید. یک قابلمه مناسب روی آتش می گذاریم و داخل آن روغن می ریزیم. وقتی روغن داغ شد پیاز خرد شده را با کمی زردچوبه بریزید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود.تفت دادن مخلوط گوشت و پیاز را ادامه می دهیم تا همه قسمت های گوشت تغییر رنگ داده و تقریباً سرخ شوند.

مرحله سوم: لوبیا قرمز را بجوشانید

یک قابلمه کوچک روی آتش بگذارید و کمی آب اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید تا آب به سرعت بجوشد، سپس لوبیا قرمزها را به مدت 15 دقیقه در آب جوش بریزید تا قهوه ای شوند. اگر این کار را نکنید، اولین رنگ قرمز ممکن است رنگ سوپ را تار کند.

مرحله 4: لوبیا را اضافه کنید

بعد از آن لوبیا قرمز را بشویید و به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. لوبیا قرمز را با مخلوط گوشت و پیاز کمی تفت دهید و چند لیوان آب جوش به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت و حبوبات با حرارت ملایم بپزند.

مرحله 5: سبزیجات را اضافه کنید

در مرحله بعد سبزیجات ترشی شده را بعد از تمیز کردن و شستن ریز خرد می کنیم. سبزیجات را با روغن در قابلمه ای مناسب جدا کرده و تفت دهید تا سبزیجات پخته شوند. هر چه رنگ سبز تیره تر باشد سوپ تیره تر خواهد بود.


البته پختن می تواند سوپ را زیباتر کند، اما تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات را از بین می برد. بعد از اینکه سبزی ها خوب پخته شدند در قابلمه می گذاریم. در این مرحله فلفل سیاه و نمک را به سوپ اضافه کنید.

مرحله ششم: سوپ سبزیجات را بپزید

اگر در مرحله اول پختن نمک اضافه شود، سوپ باعث ماندگاری گوشت می شود. لیموهای عمانی را باید با چنگال له کنید و در یک لیوان آب قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود تا آش تلخ نشود یا می توانید لیموهای عمانی را از وسط نصف کنید و لیموها را بردارید و در قابلمه بریزید. لیوان را در آب ولرم بریزید و با قاشق قاشق بزنید تا آب آن کاملا کشیده شود.وقتی سبزی ها چندین بار آب پز شدند، لیمو عمانی را اضافه کنید. در این مرحله باید اجازه دهیم سوپ بنشیند و آماده سرو شود. هر چه سوپ روی حرارت کم مناسب تر باشد. اگر سوپ را ابتدا قبل از پختن سرو کنید، آب جوش از بقیه مواد جدا می شود و خوب نمی شود.


نکاتی در مورد پخت سوپ سبزیجات
روغن را به سوپ اضافه کنید

برای افزودن روغن خوب به سوپ باید نکات خاصی را رعایت کرد. یکی از این نکات این است که سبزیجات پخته شده را خوب سرخ کنید و نکته دیگر این است که در پایان پخت کمی یخ به سوپ اضافه کنید. این باعث تحریک سبزیجات پخته شده و به نرم شدن ضایعات کمک می کند.


غذای گیاهی

سبزیجاتی که برای کورماه طبخ می شود سبزیجاتی حاوی اسفناج، شنبلیله، پیاز، گشنیز و جعفری است که می توانید به راحتی از سبزی فروشی تهیه کنید. تره زیاد از سبزیجات خرد شده سوپ را تند می کند و شنبلیله زیاد از سبزیجات خرد شده طعم سوپ را تلخ می کند.


و برای برنج می توانید اینجا کلیک کنید.
 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 77 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 3:59

من امروز زیاد سالم نیستم، حرفی نمی زنم، کتاب طرز پخت براتون رو خوندم و از این سایت برنج خریدم (برنج ایرانی خیلی خوب).

آنقدر متنفرم که حتی پیانو هم آرامم نمی کند

 

در طول راه به پسر عمویش گفت که او اولین کسی است که در یک کار صحبت می کند. تک آهنگ پیانو 16: طاها بسیار سخاوتمند و خوش رفتار و مودب است، دایی من طاها را بیشتر از هر نوه اش دوست دارد. او بسیار بالغ و مشتاق است و قادر است بیش از هزار کارمند و کارگر را تحت کنترل خود نگه دارد. قوی تر باشید و این چیزها را زیاد باور کنید. لبخندی زدم و گفتم: چرا به من میگی؟ من به عنوان یک رئیس به اندازه کافی نام و نام مستعار دارم. یگانه: محتوا و بگیر. آروم نگاهش کردم که کلفه گفت: ولش کن، به موقع می گیری. بازم نمیتونم حرفش و منظورش رو بفهمم !؟ بقیه راه در سکوت سپری شد تا اینکه به شهر شیرین و قدیمی رسیدیم. تبریک به نرگس خانم، حاج محمود، آقا. من محمد بودم و خیلی های دیگر که از بزرگان محل بودند و آنها دوستانه جواب مرا دادند. امروز از شهروز خبری نبود پس آقا محمد کارش را تمام کرده است. وارد خانه شدیم و آقاجون تنها را دید و گل شکفت. آقاجون: سلام پسرم، خوش اومدی، دیدنت عالیه! فقط مخاطب کمی عصبی بودم و با ناراحتی گفتم: دستت درد نکنه آقاجون الان دخترت تنها هست؟ با عصبانیت صورتم رو برگردوندم، اومد سمتم و بغلم کرد. آقاجون: تو دوست من هستی. سه تایی خندیدیم و کمی حرف زدیم. آقاجون با یگانه صحبت کرد و من ناهار را آماده کردم. پیانو 17 خوشحالم که با یگانه و آقاجون خانواده کوچکی بزرگ کردیم و همه چیز خوب پیش رفت، اما هیچکس نمی دانست در آینده چه اتفاقی می افتد!

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 17:30

کار را تقسیم کردیم، من غذا را آماده کردم، فقط یکی ظرف ها را شست و آقاجون به گل های حیاط آب داد.یگانه: صبح میخوام یه چیزی بگم، نمیگی میخوای طاها رو ببندی؟ خندیدم و گفتم: نمی خواهی ظلم کنی، نه، نمی دانم چه شد؟ در حالی که بشقاب را می گذاشت گفت: طاها خیلی وقت بود که خیلی مشکوک بود، اما در اتاق همیشه می گوید همه کاغذها را روی میز طبقه بالا یا پایین می چرخانند یا به مردم زنگ می زنند و طولانی صحبت می کنند. زد _خب مشکوک نیست چون میره تو اتاقش و با کاغذ میچرخه مشکوکه یا با تلفن صحبت میکنه؟ شاید دلش در جایی گیر کرده باشد. نگاه عاقلانه اش نگاه دیوانه وار به من انداخت و گفت: "گاهی مردم به ذهن تو شک می کنند، مرد، کسی که در جایی گیر کرده است که قلبش صفحه را بالا و پایین می کند؟ چیزی بگو که به ذهنت می رسد" چرا دلش گیر کرده است. جایی؟" شانه هایم تکان خورد: "پس نگران نباش اگه مشکلی داشت همونطور که گفتی حلش میکنه. بچه نیست ولی باید مراقب رفتارش باشی." یگانه: این یه نامه.صدای اذان ظهر از مسجد محل شنیده شد.آقاجون شروع به نظافت کرد و منتظر ماندم تا این صدای زیبا و دلنشین گلویم را پوشاند، شروع شد هر چند پیانو 18 ایگانه حجاب درستی نداشت و بد اخلاق و بداخلاقی داشت. رفتار، به نماز، دین، خدا و پیامبر نیز معتقد بود و به همین دلیل است که ع غجون که دوستش داشته باشم آقاجون نمازش را خواند و من شستم. بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا (س) را خواندم و سفره شام ​​را با یگانه آماده کردم. یگانه: آقاجون ناهار بخور. آقاجون: چشم دخترم اومد. چرخه مشکلات به پایان رسیده است. خوشحال بودم که کار پیدا کردم و به همین دلیل کنجکاویم بیشتر شد. تنها یکی بود که میز را چیدیم و وقتی خواستیم کمی استراحت کنیم، زنگ به صدا درآمد.یگانه پاسخ داد: کیست؟ ......_ یگانه: علیک سالم، نه، یگانه، معشوقه. وقتی یگانه اینجوری مودب میشه یعنی امیر پسر عموی مهربونم اومده که شخصیتش با مامان بی رحمش نرفت. فقط دل امیر شکست خورد و جنگیدند. چادرم را برپا کردم و برای تهیه چای و شیرینی به آشپزخانه رفتم

 

برنج زعفرانی

پلو زعفرانی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در کنار انواع کباب، سوپ و غذاهای محبوب ایرانی سرو می شود. این غذا به قدری برای ایرانیان مهم است که درست کردن آن یکی از اولین آموزش‌های آشپزی برای زنان ماهی ایرانی است.

برنج زعفرانی به نام های چلو زعفرانی و زعفرانی پلو (در اکثر رستوران ها) نیز شناخته می شود. از غذاهای مهم و پرطرفداری که با برنج زعفرانی سرو می شود می توان به اکبر جوجه، سبزی، آش مرغ و ... اشاره کرد.

با موادی که در این دستور وجود دارد می توانید برای 4 نفر برنج زعفرانی تهیه کنید. اگر می خواهید کمتر یا بیشتر برنج زعفرانی تهیه کنید، فقط مقدار مواد را زیاد یا تقسیم کنید. با پارسی دی همراه باشید تا طرز پخت برنج زعفرانی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای 4 نفر
مواد لازم برای تهیه برنج زعفرانی

    4 لیوان برنج
    نمک در صورت نیاز
    روغن 2 قاشق غذاخوری
    زعفران 2 قاشق غذاخوری

 

روش ساخت
طرز تهیه برنج زعفرانی

برنج را ابتدا در قابلمه ای ریخته و روی برنج آب می ریزند سپس نمک می زنند و برنج را حدود 30 دقیقه ورز می دهند. اگر از برنج ایرانی استفاده می کنید باید مراقب باشید هنگام پخت پلوتان له نشود.

اگر نه، برنج را در زمان استفاده بشویید و استفاده کنید. بعد از 30 دقیقه برنج را شسته و در قابلمه می گذاریم و تا 1 لیتر آب روی برنج می ریزیم و برنج را با نمک و زعفران روغن می دهیم و خوب هم می زنیم تا برنج پر نمک شود. درک کرد

و طعم آن را بگیرید و رنگ زعفران با برنج یکی شود.حرارت شعله را زیاد کنید تا آب برنج بجوشد و زعفران و نمک کاملا در پلو حل شود، در حالی که هنوز برنج در حال جوشیدن است، آب برنج را چند بار هم بزنید تا برنج کاملا آب شود و حرارت کم شود. .

و روی درب قابلمه بخار می زنیم تا برنج تمام شود. بعد از ریختن برنج (زیر دندان نچسبید) حرارت را کم کنید و 5 دقیقه دیگر بپزید سپس از روی حرارت بردارید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

(هرگز در آن زمان درب قابلمه را باز نمی کنیم) تا حرارت قابلمه کم شده و ته دیگ کاملا از قابلمه جدا شود و قابلمه را در ظرف مورد نظر برگردانیم. اگر می خواهید قالب برنج زعفرانی داشته باشید از تابه نچسب استفاده کنید اما این کار راحت تر است
 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 17:29

سلام روز خوش

امروز عید قربان بود، خیابان ها پر از هیاهو بود، خانواده ام مرا برای شام دعوت کردند، اما قبل از اینکه بروم، رمان را برای شما می نویسم. و مطمئنم با پیانو من تنها خواهم بود.

اما اول از همه باید برم برای ست تاب خواهرزاده ام سیم بکسل بخرم.

اما آنها نمی توانند امشب به عنوان غذای ما بمانند!


پیانو قسمت 6

صدای فریاد سپیده را می شنیدم، سپیده می گفت یگانه، اما اگر یک لحظه توقف می کردم معلوم نبود تکلیف یگانه و این شرکت چه می شود! وسط راه بازوم رو گرفت و محکم کشید.

پیانو 13 با عصبانیت و صدایی که سعی در حفظ آرامش داشت، گفتم: تنها من نیستم، تو نیستی، لطفا مرا رها کن. با ناراحتی نگاهم کرد و گفت: سپیده باور کن نمی خواستم مزاحمت بشم، اگه کمی بیشتر صبر می کردی توضیح می دادم اوضاع چطوره، بیا بریم یه جای خلوت تر با هم حرف بزنیم. دیگر، همه به ما نگاه می کنند."

به اطرافم نگاه کردم و صمیمیت کلامش را کشف کردم. عصبانیتم رو کنترل کردم و گفتم: باشه بریم. با هم رفتیم پارک روبروی شرکت و روی صندلی نشستیم. خب گوش میدم یگانه: طاها پسر عمویم و صاحب این شرکت است.

راستش را از اول به تو نگفتم چون می دانستم مثل الان دچار سوءتفاهم می شوی و فکر می کنی که تو را زیر بار دین انداخته ام. و به یک نوازنده نیاز داشت. از او پرسیدم چه نوع ساز و او گفت ترجیحا پیانو. من به تو فکر کردم و وقتی در مورد تو به او گفتم، او گفت که تو را به آزمون آزمایشی ببرم.

دعوامون سر این بود که اصرار کردم تو رو بذاره تو مطب و گفت چرا باید اینکارو بکنه وقتی یه جای دیگه بهش نیاز داریم و دعواهای همیشگیمون شروع شد.به من اعتماد کن، من نمی خواستم شما را شرمنده کنم. آقاجون همیشه می گفت خشم دشمن انسان است و من با کنترل نکردن عصبانیتم زود قضاوت کردم و نزدیکترین دوستم را آزار دادم. با لحن مودبانه ای گفتم: این تنها راه درستی نبود که من و شما را وارد این شرکت کردم، از اینکه عجولانه عمل کردم عذرخواهی می کنم.

لبخندی روی لبم نشست و همدیگر را در آغوش گرفتیم. یگانه: خب حالا به عنوان دو دختر خوب به لحظه آق طاها می رویم. بلند شدم و به شرکت نگاه کردم، پیانوی 14 هزار نفری را دیدم که تنها مخاطب من پشت پنجره بود. سرم را پایین انداختم و تنها وارد شدیم. یادم باشد تمام اتفاقات عجیب و شاید خنده دار امروز را به آقاجون بگویم.


دوباره به اتاق مدیر برگشتم و این بار به کلمه حک شده روی در نگاه کردم: طاها روزگار. او وارد شد و بدون اینکه چیزی به من بگویم فرم را پر کردم و به آقای رستگر دادم. در این مدت یگانه با طاها چت می کرد و به او می گفت که می خواهد او را متقاعد کند. بعد از مطالعه فرم و کمی فکر، گفت: باشه، چقدر پیانو بلدی؟

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 19 تير 1401 ساعت: 17:14

_من در آهنگ های زیادی مهارت دارم و می توانم آهنگ های مختلف را با هم میکس کنم. یه لحظه چشماش شوکه شد! ته دلم خندیدم، کاملا درست می گفت. دختری چادری و با این حجاب فاطمی محکم سازها را اینقدر استادانه می شناسد... واقعا برای من هم عجیب بود! شروع کرد به توضیح همان طرحی که یگانه می گفت از ماه ها قبل برنامه ریزی کرده است. کمی استرس گرفتم، چون اگر من بودم که این طرح را باز می کردم، وحشت می کردم. طاها: شرکت ما موسس رستوران ها و کافه های زیادی بوده و هست، ما یک طرح جدید راه اندازی کرده ایم و آن این است که می خواهیم یک رستوران سنتی راه اندازی کنیم که با وجود سنتی بودن، امروز همچنان پیانو 15 است.به همین دلیل می خواهیم به جای موسیقی سنتی و بعضا خسته کننده از ساز استفاده کنیم و نظر من پیانو است. من می خواهم شما مسئول این بخش باشید، آیا موافقید؟ کمی تعجب کردم و با همان لحن متحیرانه گفتم: "کارگردان!؟ فکر کردم شما فقط مسئول دپارتمان پیانو هستید، مدیر این دپارتمان چه وظایفی دارد؟" طاها: خانم نجم بخشی از کارهای خود را به من نشان دادند و من از جدیت ایشان در کارشان خوشم آمد. فردا اولین روز کار شماست و در همان روز در مورد مسئولیت ها و حقوق صحبت خواهیم کرد. سوالی هست؟ خوشحال بودم که بالاخره کار پیدا کردم و جلوی آقاجون افتخار می کنم و منتظر این مسئولیت بزرگ هم بودم. از پسش برمیام!؟ یادم هست که تنها من بودم که به من گوش می دادم، چون او آهنگ های مرا بدون اجازه به پسر عموی عزیزش نشان می داد، یادم می آید که وقتی پدر و مادرم هنوز در قید حیات بودند، در مؤسسه یتیمان پیانو می زدم و مایه شادی من بودم. از بچه ها و کار من فیلمبرداری بود تا یادمان بماند. یادش بخیر چه هوای خوبی بود . دلم برای قدیمها تنگ شده است بعد از سوال نکردن و تشکر از آقای رستگر، تنها به خانه رفتیم و قرار شد ایشان روز را با من و آقاجون سپری کنند. می دانست آقاجون از آمدن یگانه خوشحال می شود، چون او را خیلی دوست داشت.

 

مواد لازم برای 4 نفر
4 فنجان برنج
سینه مرغ 500 گرم
2 عدد سیب زمینی متوسط
سیر 2 حبه
لوبیا سبز 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
2 عدد پیاز
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن کافی
دستور پخت پیلو استانبولی


مرحله اول

برای تهیه استانبول پلو ابتدا گوشت مرغ را با 1 عدد پیاز، 2 لیوان آب، کمی نمک و زردچوبه در قابلمه کوچکی ریخته و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا مرغ بپزد.پس از پخته شدن مرغ، آن را مکعبی برش دهید.

 

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا سبک شود، سپس کمی زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه کاملا یکدست شوند.


سطح سوم

بعد سیر را رنده می کنیم و همراه با رب گوجه فرنگی به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شده و طعم خامی آن گرفته شود. سپس لوبیا سبز را خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید.

 


مرحله چهارم

لوبیا سبز را تفت دهید تا کمی سرخ شود، سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و پس از یک دقیقه تفت دادن، ماهیتابه را کنار بگذارید. برنج را با توجه به نوع آن خیس می کنیم سپس یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم.


مرحله پنجم

کمی نمک در آب ریخته و روی آتش می گذاریم تا آب بجوشد. حالا برنج را داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا نرم شود، وقتی دانه های برنج نرم شد و دانه ها کمی سفت شد، باید برنج را آبکشی کنیم.


مرحله ششم

بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل قابلمه می ریزیم. حالا طبق ذائقه یک ورقه سیب زمینی برای ته قابلمه می گذاریم سپس برنج آبکش شده را با مخلوط لوبیا سبز مخلوط می کنیم.

 

مرحله هفتم

حالا برنج مخلوط شده را کف قابلمه بریزید و یک بخارپز را روی درب قابلمه قرار دهید و بگذارید برنج 45 دقیقه تا یک ساعت بماند. بعد سیب زمینی را مکعبی خرد می کنیم و با کمی زردچوبه و روغن تفت می دهیم.


مرحله هشتم

در پایان مرغ را با سیب زمینی تفت می دهیم تا سرخ شود. می توانیم سیب زمینی ها را خرد کرده و بدون تفت روی برنج بگذاریم تا بجوشد.در انتها پس از جوشاندن برنج آن را در بشقاب می گذاریم و با مرغ و سیب زمینی تزئین می کنیم.


یادم رفت بهتون بگم که امروز پیانویم رو کوک کردم لینک زیر رو براتون میذارم.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 19 تير 1401 ساعت: 17:14

سلام و شب بخیر!


امروز ساعت 9 صبح از خواب بیدار شدم و حالم بد بود برای همین وقتی چشمامو باز کردم فقط پیانومو دیدم و تازه زدم!

 بعد از کمی آرام شدن، شروع به نوشتن رمان کردم، اما امروز چیز زیادی برای گفتن ندارم، پس بریم سراغ کار.


در ضمن من ناهار عدس پلو و شام برنج قرمز داشتم طرز تهیه! یعنی بهترین برنج را از رشت برنج می توانید تهیه کنید!

 

پیانو قسمت 5


کار را تقسیم کردیم، غذا را من آماده کردم، تنها ظرف ها را شست و آقاجون به گل های باغچه آب داد. یگانه:صبح میخوام یه چیزی بگم نمیگی طاها رو ببندم؟ کمی خندیدم و گفتم: نمی خواهی ظلم کنی، نه، نمی دانم چه شد. وقتی ظرف ها را کنار می گذاشت، می گفت طاها مدتی است که خیلی مشکوک است، همیشه می گوید که همه در اتاق هستند و کاغذهای روی میزش را بالا و پایین می کنند یا به یک نفر زنگ می زنند و مدت طولانی صحبت می کنند. زدند _ خب مشکوک نیست چون میره تو اتاقش و با کاغذ میچرخه مگه مشکوک هست یا داره با تلفن حرف میزنه شاید دلش یه جایی گیر کرده. نگاه عاقلانه اش نگاه احمقانه ای به من انداخت و گفت: "بعضی وقتا مردم به عقلت شک میکنن مرد، یکی دلش گیر کرده یه جایی از این طرف صفحه به اون طرف میره؟ یه چیزی بگو که با دلیلش سازگاره، چرا؟" آیا دلش جایی گیر کرده است؟"هیچ وقت شانه بالا انداختم: پس نگران نباش، به قول شما اگر مشکلی داشته باشد، آن را حل می کند، پسر کوچکی نیست، باید مراقب رفتارش باشید. یگانه: این یک نامه است. صدای اذان از مسجد محل ما به گوش می رسید. آقاجون شروع به وضو گرفتن کرد و منتظر ماندم تا این صدای زیبا و دلنشین، مغز استخوانم را پوشاند، سپس شروع به وضو گرفتن کردم.

یگانه با اینکه حجاب مناسبی نداشت و رفتارهای شیطنت آمیز و بی پروا داشت اما به نماز و دین و خدا و پیامبر نیز معتقد بود و به همین دلیل آقاجون او را بسیار دوست داشت.آقاجون نمازش را خواند و من وضو گرفتم. بعد از نماز تسبیحات حضرت زهرا (س) را خواندم و سفره نهار را با یگانه چیدم. یگانه: آقاجون لطفا ناهار بخور. آقاجون: چشم دخترم اومده. چرخه مشکلات متوقف شده است. خوشحال بودم که کار پیدا کردم و به همین دلیل اشتهایم چند برابر شده بود. با کمک یگانه میز را صاف کردیم و وقتی خواستیم کمی استراحت کنیم زنگ به صدا درآمد. یگانه جواب داد: کیه؟......_ یگانه: علیک سالم نه عزیزم یگانه. وقتی یگانه اینجوری تربیت شد یعنی امیر اومده. او پسر عموی مهربانم است که ذاتش مادر ظالمش نبود. یگانه دل نشین امیر بود. و با هم دعوا کردند، من چادرم را زدم و به آشپزخانه رفتم تا چای و شیرینی درست کنم.

 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 82 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 4:02

صدایش در حین احوالپرسی با آقاجون به گوش می رسد. گیگان با عجله وارد آشپزخانه شد و به زن ها گفت: سپیده، ببینید من چقدر خوش شانسم، چایی به من بدهید تا شیرینی بخورم، اما دیده شوید. سینی چای را به او دادم و زمزمه کردم تا آقاجون و امیر نشنوند، گفتم بیا مراقب باش مثل دفعه قبل چای نریزد. لبخند دندانی زد و شانه هایش را بالا انداخت. یکی از ابروهاش را بالا انداخت و با اخم زیبایش به سمت پذیرایی رفت. ظرف آب نبات را برداشتم و بعد از مرتب کردن چادرم از آشپزخانه پشت سر یگانه خارج شدم. اخیرا زندگی برای من رنگ و بوی خاصی داشت، منظورم از این اواخر زمانی است که کسانی که دوستشان دارم در کنارم بودند. ظرف شیرینی رو روی میز گذاشتم و با خونسردی گفتم: چطوری پسر عموی خوب، چه سورپرایز این طرف! به احترام بلند شد و سرش را به وضوح پایین انداخت. امیر:سلام سپیده خانم حالتون چطوره اومدم یه چیزی بپرسم.یگانه: حالا بشین سرجات دستم خسته شده. چشمام رو گرد کردم و به ایگانه نگاه کردم: ایگانه زشته. آقاجون با حرفش سرفه کرد و رنگ از صورتم پرید. یگانه: خاله زشت. بلافاصله به امیر که رگه هایی از خنده روی صورتش بود نگاه کردم. چقدر این دوتا برام عجیب بودند! آنها خوب با هم کنار آمدند. امیر: دایی دوستش نیست چون زشت است. یگانه عصبانی شد و دندان هایش را به نشانه شروع جنگ از امیر در آورد.

 

 


مواد لازم برای 4 نفر
برنج
3 فنجان
عدس 2 لیوان
250 گرم گوشت چرخ کرده
2 عدد پیاز متوسط
کشمش 4 قاشق غذاخوری
پسته خلال شده (اختیاری) ½ فنجان
تاریخ ها (اختیاری) 8 u.
زعفران پخته و دارچین به مقدار کافی
کره و روغن به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به مقدار کافی
طرز تهیه عدس پلو رستورانی


مرحله اول

برای تهیه یک عدس پلو خوشمزه به سبک رستورانی، ابتدا برنج را با کمی نمک و آب سرد خیس می کنیم. نکته ای که در خیساندن برنج باید به آن توجه کنیم این است که برنج هندی و برنج ایرانی باستانی نیازی به خیساندن طولانی مدت ندارند.


مرحله دوم

اما اگر از برنج ایرانی تازه استفاده می کنید، باید آن را چند ساعت خیس کنید. بعد عدس ها را در ظرفی می ریزیم و تا دو بند انگشت بالای سطح عدس آب می ریزیم و می گذاریم عدس کاملا پف کند.


سطح سوم

در این مرحله عدس ها را آبکشی کرده و در قابلمه مناسبی بریزید. بعد 2 لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی آتش می گذاریم تا عدس ها به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزند. حتما بعد از 30 دقیقه عدس ها را بچشید و اگر لطیف شد آنها را کنار بگذارید.

 

مرحله چهارم

توجه داشته باشید برای زیبایی عدس پلو نباید اجازه دهیم عدس زیاد بپزد و له شود.بعد برنج را آبکشی می کنیم و در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس تا یک انگشت بالای سطح برنج آب اضافه می کنیم.

 

مرحله پنجم

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری کره (یا روغن حیوانی) به قابلمه اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم. سپس بعد از پخت عدس را به قابلمه حاوی برنج اضافه کنید.


مرحله ششم

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که هنگام افزودن عدس به برنج، آب عدس را دور بریزیم، زیرا آب عدس باعث قهوه ای شدن برنج می شود. سپس اجازه دهید آب داخل قابلمه برود.


مرحله هفتم

بعد از اینکه آب قابلمه کاملا کشیده شد، یک بخارپز روی درب قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم عدس پلو به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزد. در همین حین قرار است مواد دیگری را برای عدس پلو آماده کنیم.


مرحله هشتم

در این مرحله یکی از پیازها را خلال می کنیم سپس تابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و پیاز را اضافه می کنیم. پیاز را خوب تفت دهید تا طلایی شود سپس از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.


مرحله نهم

حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن به همان ماهیتابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیاز شفاف و کریستالی شود سپس گوشت چرخ کرده را به همراه کمی دارچین، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید.


مرحله دهم

حالا گوشت را کمی تفت می دهیم تا با پیاز و ادویه ها ترکیب شود سپس در تابه را می بندیم تا گوشت با آب خودش با حرارت خیلی کم بپزد. بعد از اینکه گوشت خوب سرخ شد، کمی نمک و زعفران آماده شده به آن اضافه می کنیم.


مرحله یازدهم

حالا گوشت چرخ کرده را بعد از سرخ شدن از ماهیتابه خارج می کنیم و تابه را با حوله تمیز می کنیم سپس کشمش هایی را که 20 دقیقه در آب خیس کرده ایم آبکشی می کنیم و سپس خشک می کنیم و کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.مرحله دوازدهم

کشمش ها را کمی تفت دهید تا خوب و براق شوند، سپس از ماهیتابه خارج کنید. در انتها خلال پسته را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا براق شود سپس از تابه خارج می کنیم و رزرو می کنیم.


مرحله سیزدهم

در این مرحله بعد از آماده شدن عدس پلو آن را به آرامی در قابلمه مخلوط می کنیم و اگر دوست داشتیم عدس پلو را چرب تر بخوریم می توانیم کمی روغن یا کره اضافه کنیم. بعد عدس پلو را در ظرف مناسبی می ریزیم.


مرحله چهاردهم

تزیین عدس پلو سلیقه ای است و با یک جستجوی مختصر در اینترنت می توانیم ایده های خوبی برای تزیین آن به دست آوریم. در پایان روی عدس پلو را با گوشت چرخ کرده، خلال پسته، کشمش و پیاز تند به دلخواه تزیین می کنیم.


مرحله پانزدهم

همانطور که حتما می دانید برنج با عدس در طب سنتی طعم سردی دارد پس بهتر است آن را با خرما همراه کنید. البته افزودن دارچین و زعفران تخمیر شده می تواند این غذای خوشمزه را تا حدودی متعادل کند.

 

اما امشب قبل از اینکه برم باید جایی برای کابل بکسل پیدا کنم (جایی پیدا کردم لینکشو براتون میفرستم) و بهتره بگم خاله به من سپرده.

شب بخیر
 

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 126 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 4:02

.

سلام روزتون بخیر امروزم یکی از روزای عجیب دگ برای من بود! راسشو بخواین از صبح که پا میشم شروع میکنم به اموزش دیدن و بعضیاش واقعا باعث میشن سرم اذیت بشه ولی خب دوسشون دارم وقتی به ته کارام و سختیام فک میکنم اروم میشم !


خب میدونم منتظر رومانتون هستین پس واستون میزارم الان همراه دستور پخت شام و ناهار ،مید وارم خوشتون بياد!

 

طرز تهیه پلو انبه گیاهی
مواد لازم

انبه رسیده و سفت ۱ عدد
برنج 2۲۵ grم
ساقه کرفس ۳ عدد
قیسی ۷۵ gérm
بادام ورقه شده بوداده ۷۵ گرم
گشنیز خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
روغن ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


دستور تهیه

هسته انبه را خارج کنید، انبه را پوست بگیرید و گوشت آن را به صورت مکعب‌هایی به ابعاد ۱ سانتی متر برش بزنید.برنج را با کمی نمک خیس کنید و پس از چند ساعت خیس خوردن، بپزید و آبکش کنید.ساقه کرفس را به صورت نوار‌های باریک برش بزنید.

قیسی را چند دقیقه در آب سرد خیس کنید تا نرم شود، سپس آبکش کرده و به صورت تکه‌های مربعی برش بزنید.روغن را در تابه‌ای داغ کنید و ابتدا برش‌های کرفس را در آن تفت دهید تا نرم شود، سپس گشنیز خرد شده، تکه‌های زردآلو ورقه‌های بادام بوداده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

می نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و در انتها تکه‌های انبه را بیفزاید.مود را هم بزنید تا کشدست.
در یک قابلمه کمی روغN DAG KINID و سپس برنج بکش و مواد را به در آن بریزید.

 

نکته: برای درست کردن پرک بادام بوداده در منزل، می‌توانید بادام را چند دقیقه در آب جوش بریزید تا پوست قهوه‌ای رنگ روی ان به راحتی جدا شود و پس از جدا کردن پوست، آن را به صورت ورقه‌ای برش بزنید.ورقه‌های بادام را در سینی فر بچینید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در فری از قبل روی حرارت تهرهر. در این فاصله مرتب آن‌ها را زیر و رو کنید و مراقب باشيد که نسوزند.


قسمت 4 پیانو

خسته و درمانده چادرم را از سرم کشیدم و نفس عمیقی کشیدم تا با عجز و نارحتی ام،اقاجون را هم ناراحتن. ان پیرمرد که گناهی داشت. به داخل خانه می روم،عطر گل های اس بینی ام کنار رفته و بوی قورمه سبزی،در تمام JAANM DARAZ می.


bi خنده می گویم:به به،چه کردی AQAJON،چه بویی! باز هم با خوشرویی به استقبالم می اید و می کوید:SALم به روی ماهت،باید تقسیم کار بشه دیگه. یه تای ابرویم را بال می اندازم و با شیطنت می کیم:ینی شما کدبانوی خونه و من مرد کار? بشکنی می زند و می GOOYID:DAQIKA,BRO LABASAT ati عوض کن،بيا بین کی پختم واست. چشمی گفته و بوسه ای بر صورت چروکیده اش کاشتم. لباس هایم را با یک دست لباس راحتی عوض کرده و خستگی و غمی ماه هاست مستأجر شمه است راه. اگر من پدر و مادرم را از دست داده بودم،اقاجون پسر و عروسش را از دست داده بود و حق او این نبود که تنها نوه ی دختری اش بی عدالتی کرده و حال او را پریشان تر کند. میز RA باهم چیده و مشغول خوردن شدیم. الحق که دست پختش حرف نداشت.بعد اتمام ناهار،شستن ظرف هارا به عهده گرفتم.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 154 تاريخ : جمعه 17 تير 1401 ساعت: 22:24

.

سلام روزتون بخیر امروزم یکی از روزای عجیب دگ برای من بود! راسشو بخواین از صبح که پا میشم شروع میکنم به اموزش دیدن و بعضیاش واقعا باعث میشن سرم اذیت بشه ولی خب دوسشون دارم وقتی به ته کارام و سختیام فک میکنم اروم میشم !


خب میدونم منتظر رومانتون هستین پس واستون میزارم الان همراه دستور پخت شام و ناهار ،مید وارم خوشتون بياد!

 

طرز تهیه پلو انبه گیاهی
مواد لازم

انبه رسیده و سفت ۱ عدد
برنج 2۲۵ grم
ساقه کرفس ۳ عدد
قیسی ۷۵ gérm
بادام ورقه شده بوداده ۷۵ گرم
گشنیز خرد شده ۳ قاشق غذاخوری
روغن ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


دستور تهیه

هسته انبه را خارج کنید، انبه را پوست بگیرید و گوشت آن را به صورت مکعب‌هایی به ابعاد ۱ سانتی متر برش بزنید.برنج را با کمی نمک خیس کنید و پس از چند ساعت خیس خوردن، بپزید و آبکش کنید.ساقه کرفس را به صورت نوار‌های باریک برش بزنید.

قیسی را چند دقیقه در آب سرد خیس کنید تا نرم شود، سپس آبکش کرده و به صورت تکه‌های مربعی برش بزنید.روغن را در تابه‌ای داغ کنید و ابتدا برش‌های کرفس را در آن تفت دهید تا نرم شود، سپس گشنیز خرد شده، تکه‌های زردآلو ورقه‌های بادام بوداده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

می نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و در انتها تکه‌های انبه را بیفزاید.مود را هم بزنید تا کشدست.
در یک قابلمه کمی روغN DAG KINID و سپس برنج بکش و مواد را به در آن بریزید.

 

نکته: برای درست کردن پرک بادام بوداده در منزل، می‌توانید بادام را چند دقیقه در آب جوش بریزید تا پوست قهوه‌ای رنگ روی ان به راحتی جدا شود و پس از جدا کردن پوست، آن را به صورت ورقه‌ای برش بزنید.ورقه‌های بادام را در سینی فر بچینید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در فری از قبل روی حرارت تهرهر. در این فاصله مرتب آن‌ها را زیر و رو کنید و مراقب باشيد که نسوزند.


قسمت 4 پیانو

خسته و درمانده چادرم را از سرم کشیدم و نفس عمیقی کشیدم تا با عجز و نارحتی ام،اقاجون را هم ناراحتن. ان پیرمرد که گناهی داشت. به داخل خانه می روم،عطر گل های اس بینی ام کنار رفته و بوی قورمه سبزی،در تمام JAANM DARAZ می.


bi خنده می گویم:به به،چه کردی AQAJON،چه بویی! باز هم با خوشرویی به استقبالم می اید و می کوید:SALم به روی ماهت،باید تقسیم کار بشه دیگه. یه تای ابرویم را بال می اندازم و با شیطنت می کیم:ینی شما کدبانوی خونه و من مرد کار? بشکنی می زند و می GOOYID:DAQIKA,BRO LABASAT ati عوض کن،بيا بین کی پختم واست. چشمی گفته و بوسه ای بر صورت چروکیده اش کاشتم. لباس هایم را با یک دست لباس راحتی عوض کرده و خستگی و غمی ماه هاست مستأجر شمه است راه. اگر من پدر و مادرم را از دست داده بودم،اقاجون پسر و عروسش را از دست داده بود و حق او این نبود که تنها نوه ی دختری اش بی عدالتی کرده و حال او را پریشان تر کند. میز RA باهم چیده و مشغول خوردن شدیم. الحق که دست پختش حرف نداشت.بعد اتمام ناهار،شستن ظرف هارا به عهده گرفتم.

پیانو...
ما را در سایت پیانو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : saren pianoplus بازدید : 116 تاريخ : جمعه 17 تير 1401 ساعت: 22:23